«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Садовое ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Садовое отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Кибербуллинг

14.09.2020

Кибербуллинг-бұл жеке хабарламаларды немесе қоғамдық арнаны пайдалана отырып, қорлау, қорқыту, жала жабу, ымыраға келу және бопсалауды қамтитын Интернет-технологияларды қолдану арқылы қудалаудың бір түрі. Егер кәдімгі зорлық-зомбылық ауызша және физикалық зорлық-зомбылық әрекеттерін, соның ішінде психологиялық зорлық-зомбылықты қолданса, онда кибершабуылға жеке қатысудың қажеті жоқ. Барлық әрекеттер эмейлдерді, хабаршылар мен әлеуметтік желілердегі хабарламаларды пайдалану арқылы, сондай-ақ жәбірленушінің беделіне нұқсан келтіретін ақпаратты қамтитын фото және бейне материалдарды қоғамдық желіге тарату арқылы жасалады.
Әлеуметтік желілерде және басқа ресурстарда кибершабуыл үнемі және ұзақ уақыт бойы жүзеге асырылады. Қақтығыстар мен қорлаудың оқшауланған жағдайларын кибербуллинг деп санауға болмайды. Көріністер түсініктемелерде, жеке хабарламаларда және қоғамдық әңгімелерде қорлауды қамтуы мүмкін. Жыныстық, материалдық немесе кез-келген басқа сипаттағы қудалау нақты ішкі ортадан, сондай-ақ жәбірленушінің профилін кездейсоқ байқаған бейтаныс адамдардан туындауы мүмкін. Мұндай террор табандылықпен, жеке уақытқа араласумен, әсіресе түнде және қауіптің болуымен сипатталады.
Адамға зиян келтіру үшін, оның жеке ақпаратын көшіретін беттер одан әрі қорлау үшін (мысалы, мұғалімдер, ата-аналар немесе достар) оның атынан жасалуы мүмкін. Сол мақсатта адамның нақты бетіне құпия сөзді таңдауға болады. Егер қарым-қатынас басқа серіктес тарапынан кек ретінде қолайсыз аяқталса, интимдік фотосуреттер, банктік шоттар немесе кез-келген басқа жеке ақпаратты жариялау желіде жариялануы мүмкін.
Бұл не
Кибербуллингтің құрбандары, әдетте, тікелей шабуыл жасағандарға қарағанда осал болады. Бұл үнемі орын алатын интернет-кеңістіктегі қудалаудың ерекшеліктерімен түсіндіріледі. Оқу күнін тоқтату түрінде қорғаныс жоқ-олар жеке өмірге үнемі, күннің кез-келген уақытында және барлық көздер бойынша араласа алады. Әрине, бір жағынан, агрессорды бұғаттауға, қара тізімге қосуға болады, бірақ ол адамның басқа есептік жазбаны немесе басқа байланыс желісін пайдаланбайтынына кепілдік бермейді. Үйде жасыру жұмыс істемейді, мысалы, ақсақалдардан немесе басшылардан қорғауды сұрау – интернеттегі қарым-қатынас ережелері басқа адамдардың араласуын білдірмейді.
Кибербуллингті нақты өмірдегі шабуылдардан гөрі күшті Қаруға айналдырудың тағы бір ерекшелігі – ақпараттың таралу жылдамдығы. Интернетте ақпарат бірнеше секунд ішінде таратылады, ал бұзылған бейнені барлық жалпы таныстар мен жүздеген бейтаныс адамдар түсірілімнен кейін он минут ішінде көре алады. Сонымен қатар, жеке емес хабарламаларды пайдалану кезінде аудиторияның ені үлкен мөлшерге жетеді. Барлық файлдар желіде сақталады және бірінші толқын басылғаннан кейін де қайта көтерілуі мүмкін.
Желіге енген ақпаратты толығымен жою мүмкін емес және көп уақытты да, күшті де қажет етеді. Осы қиындықтан басқа, анонимділік мүмкіндігі кибершабуылдарға қарсы тұруға кедергі келтіреді. Көп жағдайда кибербуллинг үшін жасанды беттер мен мекен-жайлар жасалады, адам өзінің жеке басын бермейді және жәбірленушіні өзінің жеке басын ашпай-ақ мазалайды. Кибербуллингтің құрбандары қудалаушының жеке басын білмегендіктен параноидқа жететін қорқыныш жағдайына түсуі мүмкін.
Мұндай шабуылға нақты өмірде құрбан болғандар да ұшырайды. Адам ешқашан мектепте қорлауға ұшырамайды, бірақ Интернеттегі шабуылдардан зардап шекпейді. Тәуекел санаты-жасөспірімдер, олар үшін басқаларды бағалау және әлемдегі өздерінің сыртқы презентациясы өте маңызды. Бұл жеке тұлғаның және ақыл-ойдың сипаттамасынан бастап, аватардың түсініктемелеріне дейін кез-келген мәлімдемеге сезімталдықты арттырады.
Интернетте әлеуметтік оқшаулау да мүмкін, бұл қорқыту нұсқаларының бірі, тек ойын және кәсіби қауымдастықтардан ерекшелену немесе оларға қол жетімділік пен құқықтарды шектеу арқылы көрінеді. Бірақ пассивті формалардан басқа, елемеу түрінде, адамның психикалық бұзылуына әкелетін белсенді қатыгез нұсқалар бар-физикалық зорлық-зомбылықтың, ұрып-соғудың немесе өлім қаупінің тікелей қаупі. Олар жәбірленушіге ғана емес, оның туыстарына да таралуы мүмкін.
Әлеуметтік желілердегі Кибербуллинг ересектер үшін байқалмайды, ал балалардың өздері бұл туралы білуге және көмек сұрауға асығар емес. Жақын болу, адамның қиял әлеміне немесе компьютерлік ойындарға кетуі сияқты жанама белгілермен не болатынын түсінуге болады. Үнемі жұмыс істейтін стресс факторлары процесінде ұйқы бұзылады, көңіл-күй төмендейді, әртүрлі ауырсыну пайда болуы мүмкін, жалпы денсаулық жағдайы нашарлайды. Мектеп жасында кибербуллингті сыныптастар жиі жасайтындықтан, бұл мектептің сабаққа қатысуына, сондай-ақ академиялық үлгеріміне әсер етуі мүмкін, жеке заттар жоғалуы мүмкін. Сонымен қатар, Интернеттегі қудалауды тікелей қорқытумен біріктіруге болады, содан кейін соққылардан абразиялар мен көгерулер болуы мүмкін.
Интернеттегі террордың салдары мектепке баруға наразылық тудыруы мүмкін және жеке тұлғаның ауыр өзгеруіне әкелуі мүмкін. Ерекше ауыр нысандарда шабуылдар үнемі жүргізіліп, өте қатал әдістер қолданылған кезде клиникалық депрессия, неврологиялық бұзылулар және суицид әрекеттері мүмкін.
Сондай-ақ, қылмыскерді есептеу қиын, өйткені ол біреудің өмірін бұзу үшін басқа құрдастарының арасында физикалық күшке немесе билікке ие болмауы мүмкін, әсіресе егер әрекеттер жасырын түрде жасалса.
Кибербуллингтің себептері
Терроризмнің бұл түрін таратудың себептері жасырын және жазасыздық болып көрінеді, бірақ көптеген адамдар психологиялық зорлық-зомбылық актілері үшін қылмыстық жауапкершілік қарастырылғанын білмейді. Бірақ желінің рұқсаты мен үлкен мүмкіндіктері жеке тұлғаның бұрыннан бар қасиеттерін немесе үрдістерін ашуға түрткі болады.
Адамдар алғашқы агрессивті үрдістерді құрбан болудан қорқудан бастайды. Бұл жаппай издевательство над кем-болса, онда түйсік өзін өзі қорғау көрсетіп қалуға кім күшті, ал өзіңді, олар. Осындай жолмен біреу өз беделін алуға тырысады, мұндай адамдар анонимді аккауттарды пайдаланбайды және олардың ерекшеленуге деген ұмтылысы тек әлеуметтік желілерге ғана қатысты болмауы мүмкін.
Әр түрлі елдер мен мәдениеттердің адамдарын бір жерде біріктіру тек жақындастырып қана қоймайды, сонымен қатар төзімді емес адамдар үшін тітіркендіргіш фактор болып табылады. Басқа адамдардың дәстүрлері мен мәдениетімен келіспейтіндер енді адамды тек ұлттық негізде қудалай алады.
Кейбіреулер осылайша нақты өмірде күш көрсетуге немесе оның жетіспеушілігін өтеуге тырысады. Шын мәнінде жақсы бола алмау, лайықты жетістіктерді көрсету немесе өзін-өзі бағалауды төмендету, кешендер адамды басқаларды қорлауға итермелеуі мүмкін. Мұндай жағдайларда шабуылдардың құрбаны жақсы және табысты адамдар болады.
Біреудің қатал әзіл-оспақ сезімі бар және басқаларды қорлау арқылы оның скучносымен күреседі. Тұрақты инъекцияға жәбірленушінің эмоционалды реакциясы қызығушылық тудырады, адреналин деңгейін жоғарылатады, жалған қуат сезімін береді. Мұндай адамдар экранның екінші жағында өз өмірін аяқтай алатын өте тірі адам екенін түсінбестен басқаларды ойнайды.
Кез-келген қарым-қатынастың аяқталуы, қызғаныш пен жанжал кек алуға деген ұмтылысты тудыруы мүмкін, сонымен бірге арандатушылық ақпаратты орналастыру, сондай-ақ қудалау және қайтару ниеті.
Айта кету керек, кез-келген сыртқы жағдай басқа адамға қатысты зорлық-зомбылық үшін жеткілікті негіздеме емес, мұндай әрекеттер үшін әрдайым ішкі алғышарттар, отбасындағы мысал немесе рұқсат ету сезімі бар.
Кибербуллингпен қалай күресуге болады
Кибербуллинг, тікелей психологиялық зорлық-зомбылық сияқты, қылмыстық жауапкершілікке тартылатындығын және жасырындыққа, трафикке, шолғыш тарихына және интернет-компания ұсынатын ұқсас заттарға қарамастан, нақты зиян келтіргенде, агрессордың нақты тұлғасын анықтауға оңай көмектесетінін есте ұстаған жөн. Сондықтан мұндай шабуылдардан қорғаудың бірінші кезектегі міндеті-мінез-құлық сауаттылығы мен желіні оқыту.
Қорқыту, қудалау, бопсалау және басқа да опциялар фактілері болған кезде, осы хабарламалармен немесе материалдармен бетті сақтау керек – дәлелдер қалуы үшін экранды түсіру немесе басып шығару жақсы, өйткені агрессорды кейін барлық деректерді жоя алады. Оқшауланған теріс актілер, әсіресе бейтаныс адамдардан, оңтайлы түрде еленбейді – тиісті кері байланыс пен эмоционалдық реакция болмаса, бұқалар одан әрі қарым-қатынасқа араласпайды.
Кез-келген хабаршының шабуылдары жалғасқан жағдайда, құлыптау функциясы бар, ол көптеген желілерде де бар және бүкіл профильге қатысты. Байланыстың мұндай үзілуі кибершабуылдың жалғасуын болдырмауға көмектеседі, бірақ Youtube сияқты басқа ортақ Қызметтер арқылы бейнелер мен фотосуреттерді тарату қолданылса, пайдасыз болады. Мұндай жағдайларда сіз беделді ақпаратты орналастыру платформасына байланысты Сайт әкімшілігіне, топ немесе чат жүргізушісіне жүгіне аласыз.
Сіз ешқашан агрессордың талаптарын орындамауыңыз керек, келіссөздерге қатысыңыз немесе төлеуге тырысыңыз – егер адамның қарым-қатынас деңгейінде түсінік болмаса, онда кез-келген байланысты блоктау және келіп түскен хабарламаларды елемеу керек. Қауіптердің мазмұны, ең алдымен, өседі, ең бастысы-қарсы тұру және жауап бермеу, содан кейін қызығушылықты жоғалту, Buller жәбірленушіні жалғыз қалдырады.

Шабуылдар жалғасып жатқанда, бұғаттауға қарамастан (агрессор басқа беттер мен мекенжайлардан жаза алады) немесе тікелей қауіп-қатерге ие болса, онда сіз құқық қорғау органдарына қауіп-қатер фактісін растайтын фактілермен хабарласуыңыз керек. Порнографиялық және интимдік террор жағдайлары полицияға жүгінуге лайық. Сірә, полицейлерге өтініш бергеннен кейін бұқалар тоқтамайды – бұл адам ұзақ уақыт бойы өзінің мінез-құлқына зиян келтіретінін іздейді және түсінбейді. Шегінуге немесе түсіндіруге болмайтынын түсіну маңызды-әрбір келесі оқиға кезінде тиісті органдарға хабарлаңыз.

Просмотров: 249


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст