«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Садовое ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Садовое отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Кәсіби бағдар беру жұмыстары

Кәсіби бағдар жұмысының мақсаты мен міндеттері.
Қазіргі экономикалық және саяси жағдай адамның жеке психофизиологиялық ерекшеліктеріне барынша жоғары талаптар қоюға мәжбүр етеді. Нарықтық қатынастар еңбек сипаты мен мақсаттарын түбегейлі өзгертеді: оның қарқындылығы артады, шиеленіс күшейе түседі, жоғары кәсіпқойлық, төзімділік пен жауапкершілік талап етіледі.
Осыған байланысты жастар мен оқушылар арасында мақсатты кәсіптік бағдар беру жұмыстарын жүргізуге үлкен көңіл бөлу қажет, ол тұлғаның кәсіби ниетін қалыптастыруды және оны жүзеге асыру жолдарын айқындайтын негізгі факторлардың барлық жүйесін терең білуіне сүйенуі тиіс.
Кәсіптік бағдар - бұл жастар үшін мамандық таңдауда қабілеттері мен бейімділігін, кәсіби және танымдық мүдделерін анықтау мен дамытуда жеке-бағытталған көмек көрсету бойынша әлеуметтік-экономикалық, психологиялық-педагогикалық, медициналық-биологиялық және өндірістік-техникалық шаралардың ғылыми негізделген жүйесі, сондай-ақ нарық жағдайында еңбекке деген қажеттілік пен әзірлікті қалыптастыру, меншік және кәсіпкерлік нысандарының көпмәдениеттілігін қалыптастыру. Ол оқу-тәрбие процесі, сабақтан тыс және мектептен тыс жұмыс арқылы жүзеге асырылады.

Мақсаттар
* болашақ кәсіби қызмет саласы мен оқу профилін таңдау барысында оқушыларға кәсіби бағдар беру бойынша қолдау көрсету.
* оқушылардың еңбекке саналы көзқарасын қалыптастыру, өз мүмкіндіктеріне, қабілеттеріне сәйкес және еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, қызмет саласын таңдау еркіндігі жағдайында кәсіби өзін-өзі анықтау.
Міндеттер:
* оқушылардың қалаулары, бейімділігі және мүмкіндіктері туралы қарама-қайшы емес мәліметтерді оқу бейіндері бойынша бөлу үшін алу;
* элективті курстар сабақтарында және тәрбие жұмысында қолданылатын кешенді және дәстүрлі емес нысандар мен әдістер есебінен бейіндік оқытудың вариативтілігінің кең ауқымын қамтамасыз ету;
* жұмысқа орналасу қиындығын болжау оңай болатын кейбір оқушылар топтарын – түзету сыныптары мен мектеп оқушыларын және т. б. қосымша қолдау.;
* қосымша және кәсіби білім беру мекемелерімен, сондай-ақ қала, аймақ кәсіпорындарымен мектептің жоғары сатысының икемді жүйесін әзірлеу.
Кәсіби бағдар - бұл ағартуды, тәрбиелеуді, психофизиологиялық ерекшеліктерді зерделеуді, психодиагностиканы жүргізуді, элективті курстарды ұйымдастыруды, сондай-ақ, әсіресе, психологиядан сабақтарды қамтитын көпаспективті жүйе. Бұл кездейсоқ емес, өйткені олар тек қана арнайы ұйымдастырылған қарым-қатынас қызметі арқылы оқушының психикасына тікелей әсер етеді. Т. о. келесі аспектілерді атап өтуге болады: әлеуметтік, экономикалық, психологиялық-педагогикалық, медициналық-физиологиялық.
Әлеуметтік аспект жастардың кәсіби өзін-өзі анықтаудағы құндылықтық бағдарын қалыптастыру болып табылады, онда белгілі бір сала қызметкерінің біліктілігіне қойылатын талаптарды зерделеуге баса назар аударылады.
Экономикалық аспект-бұл қоғам қажеттіліктері мен жеке тұлғаның мүмкіндіктеріне сәйкес жастар мамандығын таңдауды басқару процесі (еңбек нарығын зерттеу).
Психологиялық аспект жеке тұлғаның құрылымын зерттеуден, кәсіби бағыттылықты қалыптастырудан тұрады(саналы таңдау қабілеті).
Педагогикалық аспект мамандық таңдаудың қоғамдық маңызы бар уәждерін және кәсіби мүдделерді қалыптастырумен байланысты.
Медициналық-физиологиялық аспект денсаулық жағдайына сәйкес кәсіби іріктеу критерийлерін, сондай-ақ кандидат тұлғасына мамандық қоятын талаптарды әзірлеу сияқты негізгі міндеттерді алға қояды.
1-сурет


Оқушылардың психологиялық және жас ерекшеліктерін ескере отырып, келесі кезеңдерді, мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының мазмұнын бөліп көрсетуге болады.:
1-4 сыныптар: бастауыш сынып оқушыларының еңбекке деген құндылықты көзқарасын қалыптастыру, оның адам өміріндегі және қоғамдағы рөлін түсіну; оқу-танымдық іс-әрекетке қызығушылықты дамыту, оның әр түрлі түрлеріне, соның ішінде әлеуметтік, еңбек, ойын, зерттеушілік.
5-7 сыныптар: оқушыларда танымдық тәжірибе мен кәсіби қызметке қызығушылық танытуда тұлғалық мәнін дамыту; өз мүдделері мен мүмкіндіктері туралы түсінік ("мен" бейнесін қалыптастыру); әлеуметтік-кәсіби практиканың әр түрлі салаларында бастапқы тәжірибені алу: техника, өнер, медицина, ауыл шаруашылығы, экономика және мәдениет. Бұған оқушылардың жеке мүмкіндіктерін адамға қойылатын кәсіби қызмет талаптарына сәйкес келтіруге мүмкіндік беретін кәсіби сынақтарды орындауы ықпал етеді.
8-9 сыныптар: факультативтік сабақтар мен басқа да таңдау курстары барысында білім беру сұраныстарын нақтылау; оқыту бейінін таңдау туралы тиісті шешім қабылдау және анықтау мақсатында топтық және жеке консультация беру; қызығушылықтары мен қабілеттеріне, құндылық бағдарларына сәйкес келетін білім беру сұраныстарын қалыптастыру.
10-11 сыныптар: өзін-өзі дайындау және өзін-өзі дамыту бойынша іс-қимылдарға үйрету, таңдаулы еңбек түрінде кәсіби қасиеттерді қалыптастыру, кәсіби жоспарларды түзету, таңдаған қызметке дайындығын бағалау.

Үздіксіз білім беру жағдайында кәсіптік бағдар берудің мазмұны.
Кәсіптік бағдар беру міндеттерін шешу оқушылардың түрлі іс-әрекетінде жүзеге асырылады (танымдық, қоғамдық пайдалы, коммуникативтік, ойын, өндірістік еңбек).
Осы мақсатпен жыл сайын Кәсіптік бағдар бойынша қалалық және мектеп жоспарлары жасалады. Бұл бағыт әр сынып жетекшісінің жоспарында байқалады – кәсіптік бағдар бөлімі. Мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысына жауапты директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарлары болып табылады. Осы жұмыс блогын ұйымдастыруда сынып жетекшілеріне әлеуметтік педагогтар, психологтар, ТЖБ ұйымдастырушы-оқытушылары, "технология"мұғалімдері да көмек көрсетеді. Мектептердің МУК-мен, кәсіпорындармен, кәсіптік-техникалық білім беретін оқу орындарымен, орта және жоғары оқу орындарымен, мектептен тыс мекемелермен, аймақтық кәсіптік бағдар беру орталықтарымен тығыз байланыстары.
Кәсіби бағдар жүйесінің құрамдас бөліктерінің бірі-психологтар жүргізетін 7-9 сынып оқушыларының кәсіби бағыттылығын диагностикалау. Осы деректер негізінде ата-аналармен және оқушылармен жұмысты сынып жетекшілері жүргізеді.

Мектепте кәсіптік бағдар беру жұмысын жүргізу бойынша педұжымның қызмет құрылымы
Қызмет үйлестірушісі: директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары
директордың тәрбие жұмысы жөніндегі орынбасары:
* оқушылардың қызметін келісу және үйлестіру мақсатында олардың өзін-өзі анықтауын педагогикалық қолдауға жауапты субъектілердің өзара іс-қимыл стратегиясын әзірлеу;
* жалпы білім беру мекемесінің негізгі және жоғары мектеп оқушыларының өзін-өзі билеуіне әсер ететін әлеуметтік серіктестермен байланысын қолдау;
* жалпы білім беру мекемесінің концепциясы мен білім беру бағдарламасына сәйкес оқушылардың кәсіби және бейіндік өзін-өзі анықтауға дайындығын қалыптастыру бойынша педагогикалық ұжымның жұмысын жоспарлау;
* осы бағыт бойынша педагогикалық ұжымның қызметін талдауды және түзетуді жүзеге асыру (оқушылардың өзін-өзі билеуіне бағытталған оқу-тәрбие жұмысының жүйесін ұйымдастыру бойынша пән мұғалімдеріне, сынып жетекшілеріне кеңес беру: кәсіптік білім беру, кәсіптік кеңес беру-
* жеке білім беру траекториясын анықтау;
* жоғары сынып оқушыларының бейіндік және кәсіптік өзін-өзі анықтау мәселесі бойынша педагогикалық кеңестер, өндірістік кеңестер өткізу;
* оқушылардың өндірістік бригадаларын құру, жазғы еңбек тәжірибесін ұйымдастыру;
* дарынды балалардың түрлі деңгейдегі пән олимпиадаларына қатысуын ұйымдастыру;
* сынып жетекшілерінің (тьюторлардың, кураторлардың), пән мұғалімдерінің, оқушылардың өзін-өзі анықтау мәселесі бойынша мектеп психологының біліктілігін арттыру жүйесін ұйымдастыру;
* сынып жетекшілерінің (тьюторлардың, кураторлардың), пән мұғалімдерінің, мектеп психологының оқушылардың бейіндік және кәсіптік өзін-өзі анықтау мәселесі бойынша жұмысын бақылау функцияларын жүзеге асыру;
* бейіналды даярлық және бейіндік оқыту жүйесінде оқушылардың сабақтарын ұйымдастыру;
* кәсіби бағдар алды дайындық ("сенің кәсіби мансабың") және бейіндік оқыту ("кәсіби жетістік технологиясы") барысында кәсіптік бағдар беру курстарын оқытуға жетекшілік ету.

Үйлестірушінің ұсынымдарын орындайтын:
Сынып жетекшісі: мектептің тұжырымдамасына, білім беру бағдарламасына және тәрбие жұмысының жоспарына сүйене отырып:
* нақты сынып (топ) үшін оқушылардың танымдық, шығармашылық белсенділігін белсендіретін әртүрлі формаларды, әдістерді, құралдарды қамтитын оқушылардың өзін-өзі анықтауын педагогикалық қолдау жоспарын жасайды;
* жеке және топтық кәсіптік бағдар беру сұхбаттарын, пікірталастарды, конференцияларды ұйымдастырады;
* оқушылардың бейімділігіне психологиялық-педагогикалық бақылау жүргізеді (Бақылау мәліметтері, сауалнамалар, тесттер оқушының жеке картасында тіркеледі);
* білім алушыға жеке білім траекториясын жобалауға, бейіндік оқыту мен кәсіби қалыптасу нұсқаларын модельдеуге, өз жетістіктерін талдауды жүзеге асыруға, жеке портфолио құруға көмектеседі;
* оқушылардың жоғары оқу орындарында және орта кәсіптік оқу орындарында ашық есік күндерін өткізуді ұйымдастырады;
* кәсіпорындарға тақырыптық және кешенді экскурсияларды ұйымдастырады;
* өзін-өзі анықтау мәселесі бойынша оқушылар мен олардың ата-аналарына сауалнама жүргізуде мектеп психологына көмек көрсетеді;
* оқушылардың бейіндік және кәсіби өзін-өзі анықтауға дайындығын қалыптастыру мәселесі бойынша ата-аналар жиналысын өткізеді;
• оқушылардың мектеп түлектерімен — жоғары оқу орындарының, орта кәсіптік оқу орындарының студенттерімен кездесуін ұйымдастырад

Жаңартылған күні: 13.05.2020 13:23
Құрылған күні: 13.05.2020 13:23

Текст