«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Садовое ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Садовое отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Тренинг " Біз зорлық-зомбылық пен қатыгездікке қарсымыз.»

06.12.2021

"Зорлық-зомбылықсыз әлем-біз бірге жеңеміз"

Мақсаты: балалардың Адам құқықтары, зорлық-зомбылық және оның түрлері туралы білімдерін бекіту және тереңдету;
заңды мінез-құлық дағдыларын қалыптастыру, өз бетінше шешім қабылдай білу, өз пікірін қорғау;
оқушылардың коммуникативтік қабілеттерін, логикалық ойлауын дамыту;
адамдарға қатысты толеранттылықты тәрбиелеу.

Құрал-жабдықтар: презентация, үлестірме материалдар, газеттер.
 

                                             Сабақ барысы:


Сабақ эпиграфы:

 "Жақсылық жаса - өзіңді даңқта, жамандық жаса - өзіңді қорла"
 (Патша Соломон)


1. Топтарды қалыптастыру.

2. Топтың ережелері.

3. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын жариялау.

4. Жұмысқа батыру. (Мақсаты: балаларды жұмысқа орналастыру) 
- Қазір жақсы көңіл-күйі бар адамдардың қолын көтеріңіз
- Жаман көңіл-күймен келгендердің қолын көтеріңіз.
- Қолды көтеріңіз біз қазір не істейтінімізді білетіндер.
- Топта достары бар адамдарға қолыңызды көтеріңіз.

5. Анықтау ұғымдар. (Мақсаты: "зорлық - зомбылық", "агрессор", "жәбірленуші" ұғымдарының анықтамасын, сондай-ақ зорлық-зомбылық түрлері туралы ақпаратты еске түсіру).

Зорлық - зомбылық-бұл адамның басқа адамға қатысты кез-келген қасақана әрекеті, егер бұл әрекеттер адамның құқықтары мен бостандықтарын бұзса және оған физикалық, моральдық немесе психикалық зиян келтірсе.
Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымы зорлық-зомбылықты денсаулыққа жаһандық қауіп ретінде анықтайды. Әлемнің әртүрлі елдерінде жүргізілген әлеуметтік зерттеулерге сәйкес, әрбір 4 әйел мен әрбір 10 ер адам физикалық немесе психологиялық зорлық-зомбылықты бастан кешіреді.
Зорлық-зомбылық болуы мүмкін:
- Физикалық-ұрып-соғу, итеру және басқа да дене жарақаттарын салу;
- Психологиялық-келеке-мазақ, реніш, қорлау, қудалау, өсек, мәжбүрлеу;
- Жыныстық-адамның ықтимал немесе нақты жыныстық қанауы;
- Экономикалық-өлімге немесе денсаулыққа зиян келтіруі мүмкін тұрғын үйден, тамақтан, киімнен, қаражаттан және басқа мүліктен қасақана айыру.
Өкінішке орай, көптеген әрекеттерді зорлық-зомбылық деп атауға болады. Бұл туралы бәрі бірдей біле бермейді. Мүмкін, сондықтан көптеген жасөспірімдер оны түсінбестен зорлық-зомбылыққа ұшырайды. Өзіңізге қатысты зорлық-зомбылық жағдайларын болдырмау үшін бұл туралы білу өте маңызды.
Агрессор-зорлық-зомбылық жасаған адам.
Жәбірленуші-зорлық-зомбылыққа ұшыраған адам. (агрессормен және жәбірленушімен сурет көрсету)

6. Миға шабуыл " зорлық-зомбылықты кім жасай алады?»
(Мақсаты: қатысушыларға қол жеткізу зорлық-зомбылықты әртүрлі адамдар жүзеге асыра алатындығын түсіну).
Қатысушылардың міндеті: зорлық-зомбылықты кім жасай алатынын айту (топтан 1 нұсқа).

7. "Газет тарту" жаттығуы.
(Мақсаты: жанжалдар пайда болатын сценарийді суреттеу).
Қатысушылар жұптасып, газет алып, оны түтікке айналдырады, бір-бірінен 1 м қашықтықта тұрады, бір аяғын бүгіп, қолымен ұстайды. Бос қолымен олар газеттен түтік алып, оны тарта бастайды, бір-бірін тепе-теңдіктен шығаруға тырысады, бірақ газетті бұзбайды.

8. "Жағдайларды талдау" практикумы.
(Мақсаты: зорлық-зомбылық түрлерін, агрессорды және зорлық-зомбылық жағдайының құрбанын ажырата білу қабілетін қалыптастыру).
Әр топқа тапсырмалар беріледі.
Міндеті: зорлық-зомбылық түрін анықтау, агрессорды және жағдайдың құрбанын көрсету.

1 жағдай
Петя, асханаға кірген кезде, әдеттегідей, өз орнына отырмады. Лена оған жақындап, орындығын босатуды өтінді. Ол қызды соншалықты күшпен итеріп жіберді, ол еденге құлады.

2 жағдай
Үзіліс кезінде Юрий сынып бойынша жүгіріп, Ираны итеріп жіберді. Қыз құлап, мұғалімнің үстеліндегі вазаны кездейсоқ сындырды. Мұғалім сыныпқа кіріп, сынған вазаны көрді. Ирина үзілісте не болғанын түсіндіруге тырысты, бірақ мұғалім ақтауды тыңдамады және оған айқайлады.

3 жағдай
Он жасар Оля мен Леся теңіз жағасында демалды. Оларға бейтаныс адамдар келіп, оларға жүзуді үйретуді ұсынды. Олар суға түскенде, бейтаныс адамдар өздерін дөрекі ұстауға мүмкіндік берді.

4 жағдай
Мектеп-интернатты бітіргеннен кейін Иван туған ауылына оралды. Оның үйінде қайтыс болған әкесінің бірге тұрғаны белгілі болды. Ол оны туған үйінен қуып жіберді.

5 жағдай
Дима Олегтің рұқсатынсыз қалам алды. Олег мұны көргенде Диманы ұрды.

6 жағдай
7-классница Юля гуляла саябағында менің ит бар. Орындықтың жанында бейтаныс балалар ішімдік ішкен. Олар Юлияны оларға қосылуға шақырды.

Жанжал жағдайында агрессор жәбірленушіге ғана емес, өзіне де зиян тигізеді. Ол өз іс-әрекеттері үшін жауап бергісі келмейді, басқаларға зиян келтіреді, осылайша денсаулығын бұзады. Өйткені, Қаһар, қатыгездік пен ашулану оның жүйке жүйесін бұзады - аурулар сөзсіз.

9. "Бәрі өз ізін қалдырады"астарлы әңгімесі.

Өмір сүрді-өте ыстық және ұстамды бір жас жігіт болды. Міне, бір күні әкесі оған тырнақ Дорбасын берді және әр кезде ол өзінің ашуын ұстамайтын болса, бір тырнақты қоршау бағанасына салыңыз деді. Бірінші күні полюсте бірнеше ондаған тырнақ болды. Келесі күні одан да көп. Келесі аптада ол өзінің ашуын басуды үйренді және күн сайын бағанға соғылған тырнақтардың саны азая бастады. Жігіт тырнақтарды ұрудан гөрі ашулануды бақылау оңай екенін түсінді. Ақыры ол өзінің эмоциясын бақылауды ешқашан жоғалтпаған күн келді. Ол бұл туралы әкесіне айтты және ол бұл жолы күн сайын, ұл өзін ұстай алған кезде, бағанадан бір тырнақты алып тастай алатындығын айтты. Уақыт өтіп, ол әкесіне бағанға бірде-бір тырнақ қалмағанын айта алатын күн келді. Сонда әкесі алды ұлының қолын, подвел қарай алу және былай деді: "Сен жақсы орындап, бірақ шығарсың, қанша столбе дыр? Ол ешқашан бұрынғыдай болмайды. Сөйлескен кезде адамға ештеңе злое, оған қалады, осындай тыртығы, және бұл тесік. Осыдан кейін қанша рет кешірім сұрасаңыз да, тыртық қалады ".

10. "Зорлық-зомбылықты қалай тоқтатуға болады"идеялар шеңбері.
(Мақсаты: зорлық-зомбылық жағдайынан қалай аулақ болуға болады).

Қатысушылардың міндеті: осы мәселені талқылау және оны түсіндіру арқылы бір нұсқаны ұсыну.
* Зорлық-зомбылыққа әкелуі мүмкін жағдайлардан аулақ болыңыз.
* Тыныш және сенімді сөйлеңіз.
* Агрессорға тоқтауға мүмкіндік беріңіз.
* Бір жаққа кетіңіз. Бұл әлсіздік белгісі емес!
• Жоқ тырыс менен кегін ала жауларға. Кешірім сұрай біліңіз.
* Көмек сұраңыз. Бұл әлсіздік немесе қорқақтықтың белгісі емес!

• Есте сақта!
* Сізді күшпен немесе қорлайтын, зұлым сөздермен мәжбүрлейтін нәрсені жасаудан бас тартуға құқығыңыз бар.
* Біз ұқсаспыз, бірақ бәрі басқаша.
* Сіздің меншігіңіз тек Сізге тиесілі.
* Сіз көмек алуға құқығыңыз бар.
* Әр адам еркін, қауіпсіз өмір сүруге, жылулық пен махаббатты сезінуге құқылы!

11. Қорытындылау.
Рефлексия.
"Сиқырлы көбелек" жаттығуы.
 (Мақсаты: қатысушыларға өз тілектерін білдіруге мүмкіндік беру және басқалардың оларды мұқият тыңдап, қабылдағанын сезіну).
Әр қатысушы "сиқырлы" көбелекті бүктейді, оны ағашқа орналастырады және сабақтың әсерлері мен тілектерін хабарлайды.

Бүгін біз маңызды мәселені талқыладық. Сіз әлемге, бізді қоршаған адамдарға деген көзқарасыңызды өзгерте аласыз деп үміттенемін. Дана патша Сүлеймен ғасырлар бұрын жақсылық адамды көтеріп, жамандықты қорлайтынын айтқан. Сізге тек жақсылық тілеймін. Бұл сабақ сіздердің ешқайсыңызды бей-жай қалдырмады деп сенемін.

Просмотров: 1623


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст